Пригадайте, що є першою і заключною ланкою ланцюжка? Що пов'язує ці етапи?
Бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги викликають при невідкладних станах людини.
Давайте визначимо, що таке "невідкладні стани" людини.
Невідкла́дний стан — це стан організму, внаслідок дії фізичних, хімічних, біологічних уражаючих факторів, що спричинили загрозливі для життя розлади важливих життєвих функцій організму і потребують невідкладної допомоги.
Невідкладна допомога — це вид медичної допомоги, що необхідна при гострих станах, що загрожують життю людини, а також під час загострення хронічного захворювання.
Нормативне забезпечення викликів бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги. На законодавчому рівні це питання врегульоване Законом України «Про екстрену медичну допомогу» (далі — Закон) та Правилами виклику швидкої медичної допомоги, затвердженими наказом Міністерства охорони здоров’я.
Насамперед необхідно пам’ятати, що бригада екстреної (швидкої) медичної допомоги — структурна одиниця станції екстреної (швидкої) медичної допомоги або центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, завданням якої є надання екстреної медичної допомоги людині в невідкладному стані безпосередньо на місці події та під час перевезення такої людини до закладу охорони здоров’я.
Бригада екстреної (швидкої) медичної допомоги має прибути на місце виклику: у місті — протягом десяти хвилин, у сільській місцевості — двадцяти хвилин.
Важливо пам’ятати, що Закон покладає на людину обов’язок, у разі виявлення особи у невідкладному стані негайно здійснити виклик екстреної (швидкої) медичної допомоги.
Визначимо алгоритм дій особи, яка викликає екстрену медичну допомогу.
Зателефонувавши 112 або 103 для належного прийняття виклику, ви маєте:
• відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;
• назвати точну адресу виклику (район, населений пункт, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, код і номер під’їзду); якщо розташування вулиці або будинку невідомі, слід уточнити шляхи під’їзду до місця);
• назвати прізвище, стать, вік хворого або постраждалого, якщо паспортні дані хворого або постраждалого невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;
• описати скарги хворого або постраждалого;
• повідомити, хто і з якого номера телефону викликає бригаду;
• за можливості, забезпечити бригаді безперешкодний доступ до хворого або постраждалого, необхідні умови для надання медичної допомоги;
• за можливості, сприяти в транспортуванні постраждалого в санітарний автомобіль;
• у разі госпіталізації хворого або постраждалого до лікувально-профілактичного закладу бажано мати при собі будь-який документ, який засвідчує його особу.
Немає коментарів:
Дописати коментар